Publikácie

Základy komunikácie s deťmi a žiakmi s poruchami sluchu

Autori: 
P. Birka, J. Verešová

Učebný zdroj obsahuje základné pojmy a charakteristiky týkajúce sa detí a žiakov so sluchovým postihnutím, možnosti ich vzdelávania, ako aj problémy pri ich vzdelávaní. Prináša aj poznatky a názory nepočujúceho pedagóga na doterajší spôsob vzdelávania detí a žiakov so sluchovým postihnutím, na možnosti ich rozvoja. Praktickú časť tvorí súbor hier pre deti a žiakov z intaktnej populácie, v ktorých si môžu vyskúšať, aké náročné je dorozumievať sa a vyjadrovať sa bez používania verbálnej komunikácie.

Metódy a formy práce podporujúce rozvoj myslenia a kreativity žiakov v škole

Autori: 
S. Džačovská

Učebný zdroj vytvorený k akreditovanému programu kontinuálneho vzdelávania Metódy a formy práce podporujúce rozvoj myslenia a kreativity žiakov v škole poskytuje učiteľom návod, ako zlepšovať úroveň svojich pedagogických kompetencií v oblasti myslenia a kreativity. Obsahuje aj repertoár vybraných stratégií, foriem a metód zameraných na podporu rozvíjania myslenia a kreativity žiakov v škole s primárnym cieľom vyučovací proces inovovať, aktivizovať žiakov.

Rozvoj čitateľskej gramotnosi v primárnom vzdelávaní

Autori: 
T. Ustohalová, A. Muličáková

Obsahom učebného zdroja, ktorý je určený učiteľom primárneho vzdelávania, je kvalitné rozvíjanie čitateľských schopností žiakov zameraných na porozumenie čítaného textu. Prvá časť publikácie sa venuje čitateľskej gramotnosti v školskom prostredí a inovatívnym a efektívnym možnostiam jej rozvoja. Druhá časť ponúka príklady textov s otázkami zameranými na hravé čítanie s porozumením.

Vzdelávacia oblasť Jazyk a komunikácia

Autori: 
O. Zápotočná, Z. Petrová

Učebný zdroj je spracovaný k akreditovanému programu kontinuálneho vzdelávania Revízia obsahu predprimárneho vzdelávania: Vzdelávacia oblasť Jazyk a komunikácia. Je zameraný na aktualizáciu pedagogických spôsobilostí učiteliek a učiteľov materských škôl v súlade s požiadavkami revidovaného ŠVP pre predprimárne vzdelávanie v rámci vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia.

Outdoorové aktivity vo výchove mimo vyučovania

Autori: 
T. Volková

Publikácia je učebným zdrojom k vzdelávaciemu programu Outdoorové aktivity vo výchove mimo vyučovania. Jej zámerom je upriamiť pozornosť pedagógov na činnosti vo voľnom čase, v ktorých sa prelínajú výchovné ciele telovýchovnej, zdravotnej a športovej tematickej oblasti s cieľmi prírodovedno-environmentálnej oblasti. Cieľom učebného zdroja je prezentovať východiskové témy – outdoorové aktivity, bezpečnosť a ochrana zdravia pri aktivitách v prírode, základné znaky zážitkovej pedagogiky.

Prevencia porúch reči u detí v MŠ

Autori: 
Ľ. Hollá

Učebný zdroj bol vytvorený k vzdelávaciemu programu Rozvoj komunikačných zručností ako súčasť pedagogickej diagnostiky a ich následná prevencia u detí predškolského veku, ktorého cieľom je oboznámiť pedagogických zamestnancov predprimárneho vzdelávania ako efektívnejšie pracovať s dieťaťom v materskej škole v oblasti pedagogickej diagnostiky –posúdenia úrovne rozvoja reči, jej výslovnosti a využívať nové stratégie rozvoja jemnej motoriky artikulačných orgánov.

Edukačné médiá a ich využívanie v spoločenskovedných predmetoch v základnej a strednej škole

Autori: 
M. Onušková, D. Bačová

Cieľom učebného zdroja k akreditovanému programu je aktualizovať a prehĺbiť profesijné kompetencie učiteľov spoločenskovedných predmetov v oblasti využívania edukačných médií vo vyučovacom procese na rozvíjanie kreatívnosti a osobnosti žiakov. Autorky okrem teoretických poznatkov o problematike uvádzajú praktické aktivity na rozvíjanie zručností práce s médiami.

Využitie prvkov ľudového umenia v edukačnom procese výtvarnej výchovy

Autori: 
S. Gécová

Učebný zdroj je zameraný na tvorivé využitie podnetov z ľudového umenia v edukačnej praxi výtvarnej výchovy v základných školách, v základných umeleckých školách a na stredných školách umeleckého charakteru. V teoretickej časti sú spracované postupy a návody jednotlivých výtvarných techník, ktoré môže učiteľ výtvarných predmetov priamo využiť v edukačnom procese, praktická časť obsahuje príklady aktivít na aplikáciu prvkov ľudového umenia na vyučovaní výtvarných predmetov.

Slovenčina pre deti cudzincov v edukačnom procese

Autori: 
M. Onušková, D. Bačová

Cieľom učebného zdroja k akreditovanému programu Implementácia štátneho jazyka pre deti cudzincov do edukačného procesu základnej a strednej školy je rozšíriť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti implementácie štátneho jazyka pre deti cudzincov do edukačného procesu. Predložený materiál je výsledkom práce niekoľkých metodikov, pedagógov, učiteľov, lektorov slovenského jazyka, ktorí sa vo svojej pedagogickej praxi s výučbou detí cudzincov stretli.

Olympijská výchova v základných a stredných školách

Autori: 
M. Roučková, D. Noga

Učebný zdroj je zameraný na rozvoj profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov základných a stredných škôl, ktoré sú potrebné na vyučovanie olympijskej výchovy. Sprostredkúva skúsenosti z uvádzania olympijskej výchovy do praxe s cieľom motivovať učiteľov k jej začleňovaniu do učebných plánov buď prostredníctvom prierezových tém v jednotlivých predmetoch, alebo prostredníctvom samostatných predmetov v rámci školských vzdelávacích programov.

Stránky